Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΑΛΙΕΣ, ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (Νο2)

Αναρτήθηκε από Unknown στις 9/16/2013 09:57:00 μ.μ.
Ταινίες με απίστευτο περιεχόμενο που κρατούν ψηλά τον χαρακτήρα, με άποψη και στυλ, έχουν πάντα κάτι να πουν και να δείξουν από μια άλλη εποχή. Μια πόρτα από το παρελθόν προς το μέλλον του κινηματογράφου. Απολαύστε το.

1) Persona (1966)
"Έρωτες Χωρίς Φραγμό" (ελληνικός τίτλος)

σκηνοθεσία: Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

ηθοποιοί: Μπίμπι Άντερσον, Λιβ Ούλμαν, Γιόργκεν Λίντστρομ, Γκούναρ Μπιόρνστραντ, Μαργκαρέτα Κρουκ

Η ηθοποιός Ελίζαμπεθ Βόγκλερ, παντρεμένη και με ένα μικρό γιο, καταρρέει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης της Ηλέκτρας. Στη συνέχεια καταφεύγει στη σιωπή και την απομόνωση από τον υπόλοιπο κόσμο. Η νοσοκόμα που την περιποιείται, η Άλμα, τη συνοδεύει στο παραθαλάσσιο σπίτι της γιατρού της, για να βελτιωθούν οι συνθήκες ανάρρωσης της. Η Άλμα προσπαθεί συνεχώς να διαλευκάνει ποιος είναι ο λόγος που η Ελίζαμπεθ έχει επιλέξει τη σιωπή (η οποία μετατρέπεται σιγά σιγά σε κατατονία) μιας και πιστεύει ότι διαθέτει ένα είδος «εσωτερικής δύναμης» που την έχει ωθήσει σε τούτη της την επιλογή. Παρότι εντελώς αντίθετοι χαρακτήρες μια περίεργη όσμωση θα δημιουργηθεί ανάμεσα στις δύο γυναίκες. Επειδή ο γιατρός που παρακολουθούσε την Ελίζαμπεθ έχει απαγορεύσει τις επισκέψεις, η Άλμα μιλάει συνεχώς στην Άλμα προσπαθώντας να της εκμαιεύσει λεπτομέρειες της ζωής της. Οι μέρες περνούν και η Άλμα προκειμένου να κάνει την Ελίζαμπεθ να αντιδράσει, της μιλάει διαρκώς, χωρίς ποτέ να λαμβάνει απάντηση και σύντομα θα αρχίσει να της εξομολογείται όλα της τα μυστικά της και τις πιο μύχιες σκέψεις της.


 


2)Annie Hall (1977)
"Νευρικός Εραστής" (ελληνικός τίτλος)

σκηνοθεσία: Γούντι Άλεν

ηθοποιοί: Γούντι Άλεν, Νταιάν Κέτον, Τόνυ Ρόμπερτς

Ο Γούντυ Άλλεν σκηνοθετεί, γράφει το σενάριο και πρωταγωνιστεί. “Ένας νευρωτικός κωμικός που έχει εμμονή με το θάνατο, ο Άλβι Σίνγκερ, ερωτεύεται την Άνι Χωλ κι αρχίζει μαζί της μια επταετή σχέση, η οποία μας παρουσιάζεται μέσα από προβολές στο παρελθόν (flashback), που τόσο αριστοτεχνικά χειρίζεται ο σκηνοθέτης. Οι εντάσεις κι οι τσακωμοί που οφείλονται κατά κύριο λόγο στη φύση των χαρακτήρων τους, οδηγούν στο χωρισμό του ζευγαριού, παρ’ όλες τις επίμονες προσπάθειες του Άλβι να κρατήσει την Άνι. Η Άνι φεύγει από τη Νέα Υόρκη και συζεί με ένα στέλεχος δισκογραφικής εταιρίας. Ο Άλβι συνειδητοποιώντας ότι αγαπά ακόμα την Άνι προσπαθεί απεγνωσμένα να την πείσει να γυρίσει πίσω. Μέσα από τους χαρακτήρες και τις νευρώσεις τους, παρουσιάζεται χιουμοριστικά η καθημερινότητα των κατοίκων της Νέας Υόρκης και της Καλιφόρνια.



 

3) Vivre sa vie (1962)

σκηνοθεσία: Ζαν Λικ Γκοντάρ

ηθοποιοί:  Άννα Καρίνα, Αντρέ Λαμπάρτ, Σαντί Ρεμπότ, Ζεράρ Οφμάν, Γκιλέν Σλουμπεργκέρννα Καρίνα, Αντρέ Λαμπάρτ, Σαντί Ρεμπότ, Ζεράρ Οφμάν, Γκιλέν Σλουμπεργκέρ 

 Η Νανά (Άννα Καρίνα) είναι πωλήτρια σε κατάστημα δίσκων στο Παρίσι. Αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα, εγκαταλείπει τόσο τον σύντροφό της όσο και τη δουλειά της και αρχίζει να εκπορνεύεται. Αναζητώντας την ευτυχία μακριά από το σύζυγο και το παιδί της, βρίσκει μια ψευδαίσθηση ελευθερίας στα πεζοδρόμια του Παρισιού.
Η ταινία παρουσιάζει το πέρασμα της ηρωίδας από την ευκαιριακή, «ερασιτεχνική» εκπόρνευση, στην επαγγελματική πορνεία, καταγράφοντας μια σειρά από διαδοχικές στιγμές αυτής της πορείας. Έχοντας εκδιωχθεί από το διαμέρισμά της, η Νανά («γκόμενα» στη γαλλική αργκό, αλλά και αναφορά στον Εμίλ Ζολά) θέλει αρχικά να γίνει ηθοποιός. Πηγαίνει στον κινηματογράφο, βλέπει την κλασική βωβή ταινία «Τα πάθη της Ζαν Ντ' Αρκ» του Ντραγέρ, ωστόσο η αποτυχία της στο χώρο του σινεμά τη στρέφει στην «εύκολη λύση» της πορνείας.
Πιστεύοντας ότι μπορεί να «δανείζει» το κορμί τους στους άλλους χωρίς να χάσει την ψυχή της, η Νανά διεκδικεί, μέσα από την εκπόρνευση, να κερδίσει την ελευθερία της. Η πραγματικότητα, όμως, θα τη διαψεύσει... Κι αυτό γιατί, όπως είναι αναπόφευκτο, πέφτει στα χέρια ενός προαγωγού, ενώ παράλληλα γνωρίζει και έναν άντρα που θα την ερωτευθεί….






4) À bout de souffle (1960)

BREATHLESS (αγγλικός τίτλος)

ΜΕ ΚΟΜΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ (ελληκινός τίτλος)

σκηνοθεσία: Ζαν Λυκ Γκοντάρ

ηθοποιοί: Ζαν Πολ Μπελμοντό, Τζιν Σίμπεργκ

 Η ταινία σύμβολο του γαλλικού νέου κύματος και του μοντέρνου κινηματογράφου, που σηματοδότησε το πέρασμα του σινεμά σε μια νέα εποχή και την εμφάνιση ενός από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς του.






5) Bullitt (1968)

σκηνοθεσία:

ηθοποιοί: 

Ο αστυνομικός ντετέκτιβ Φρανκ Μπούλιτ επιλέγεται από τον Τσάλμερς, έναν αριβίστα πολιτικό, για να λάβει μέτρα προστασίας για έναν πληροφοριοδότη της Μαφίας. Τα πράγματα εξελίσσονται σύμφωνα με το πρόγραμμα μέχρι τη στιγμή όπου δύο εκτελεστές εισβάλλουν στην κρυψώνα, τραυματίζουν τον συνάδελφο του Μπούλιτ και δολοφονούν τον πληροφοριοδότη. Τώρα ο Φρανκ, πεισματάρης και ατίθασος, αποφασίζει να ανακαλύψει τον ένοχο...







6) How to Steal a Million (1966)

σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Γουάιλερ

Γουίλιαμ Γουάιλερ Πηγή: www.lifo.gr
Γουίλιαμ Γουάιλερ Πηγή: www.lifo.gr

ηθοποιοί: Όντρεϊ Χέπμπορν, Πίτερ Ο' Τούλ, Ιλάι Γουάλας, Χιού Γκρίφιθ, Τσαρλς Μπουαγιέ

 Η Ώντρευ Χέπμπορν κομψότερη από ποτέ συναντιέται για πρώτη φορά στην οθόνη με τον Πήτερ Ο’Τούλ σε μια ρομαντική κωμωδία για μια πρωτότυπη ληστεία, σκηνοθετημένη από τον Γουίλιαμ Γουάλερ.





7) BlowUp (1966)

σκηνοθεσία: Μικελάντζελο Αντονιόνι

ηθοποιοί:  Ντέιβιντ Χέμινγκς, Βανέσσα Ρέντγκρειβ, Σάρα Μάιλς 

Ένας εκκεντρικός φωτογράφος ψάχνει θέματα για ένα βιβλίο με δουλειές του, που πρόκειται να εκδοθεί. Φωτογραφίζει ένα ζευγάρι σε πάρκο, αλλά όταν εμφανίζει το φιλμ ανακαλύπτει ότι άθελά του έγινε μάρτυρας δολοφονίας.







8) In the mood of love (2000)
"Fa yeung nin wa" (αρχικός τίτλος)

"Ερωτική Επιθυμία" (ελληνικός τίτλος) 

σκηνοθεσία: Γουόνγκ Καρ Γουάι

Γουόνγκ Καρ Γουάι Πηγή: www.lifo.gr

ηθοποιοί:  Tony Leung Chiu Wai, Maggie Cheung, Ping Lam SIu


Χονγκ Κονγκ 1962. Σε ένα κτήριο με ενοικιαζόμενα δωμάτια, ο Τσάου (Τόνι Λέουνγκ) και η γειτόνισσά του Σου (Μάγκι Τσέουνγκ) ανακαλύπτουν ότι οι σύζυγοί τους, οι οποίοι απουσιάζουν διαρκώς λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, έχουν ερωτικό δεσμό. Η συγκεκριμένη ανακάλυψη φέρνει τους δύο πρωταγωνιστές πολύ κοντά… Οι δυο τους τώρα προσπαθούν να καταλάβουν τι ακριβώς ώθησε τα έτερά τους ημίσεα στη μοιχεία. Αναπόφευκτα, οι ίδιοι εμπλέκονται σε μια αβέβαιη σχέση, η οποία δε φαίνεται να ολοκληρώνεται ποτέ, ίσως λόγω της κοινωνικής ευπρέπειας ή των ηθικών επιταγών της εποχής.  




 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

STROYMFITA Copyright © 2013 Designed Blogger Template Sponsored by EGW Blogger Art and desing